du Boulay, B., Poulovasillis, A., Holmes, W. & Mavrikis, M. (2018). What does the research say about how Artificial Intelligence and Big Data can close the achievement gap?. In Luckin, R. (Hrsg.), Enhancing Learning and Teaching with Technology [Lernen und Lehren mithilfe digitaler Medien verbessern]. London: Routledge.
Holmes, W., Anastopoulou S., Schaumburg, H. & Mavrikis, M. (2018). Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien. Ein roter Faden. Stuttgart: Robert Bosch Stiftung.
Joolingen, W. R. & Zacharia, Z. C. (2009). Developments in inquiry learning. In N. Balacheff, S. Ludvigsen, T. de Jong, A. Lazonder & S. Barnes (Hrsg.), Technology-enhanced learning (S. 21–37). Berlin, Heidelberg, New York: Springer.
Land, S., Hannafin, M. J. & Oliver, K. (2012). Student-Centered Learning Environments. Foundations, Assumptions and Design. In D. H. Jonassen & S. Land (Hrsg.), Theoretical foundations of learning environments (2. Auflage, S. 3–26). New York: Routledge.
Mavrikis, M., Gutierrez-Santos, S., Geraniou, E. & Noss, R. (2013). Design requirements, student perception indicators and validation metrics for intelligent exploratory learning environments. Personal and Ubiquitous Computing, 17, 1605.
Patrick, S., Kennedy, K. & Powell, A. (2013). Mean what you say. Defining and integrating personalised, blended and competency education. Vienna, Virginia: International Association for K-12 Online Learning (iNACOL). Verfügbar unter: https://eric.ed.gov/?id=ED561301 (zuletzt abgerufen am 11.09.2024)
Quintana, C., Shin, N., Norris, C. & Soloway, E. (2006). Learner-centered design. Reflections on the past and directions for the future. The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (S. 119–134). New York: Cambridge University Press.
Robinson, C. & Sebba, J. (2010). Personalising learning through the use of technology. Computers & Education, 54 (3), 767–775.
Rudolph, D. & Sparwald, M. (2016). „Personalisiertes Lernen“: Ein pädagogischer Fachbeitrag. Verfügbar unter: https://www.wissensschule.de/personalisiertes-lernen-ein-paedagogischer-fachbeitrag/ (zuletzt abgerufen am 11.09.2024)
Rummel, N., Walker, E. & Aleven, V. (2016). Different Futures of Adaptive Collaborative Learning Support. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 26 (2), 784–795.